Som kunde hos Mønthuset Danmark kan du handle trygt hos Europas største mønt- og frimærkehus med over 20 års erfaring inden for mønter og medaljer. Vi brænder for at øge interessen for møntsamlere og gøre det både enkelt og sikkert at samle.
For at sikre høj kvalitet samarbejder vi udelukkende med autoriserede auktionshuse, leverandører og et omfattende internationalt netværk, så vi kan tilbyde dig samlerobjekter fra hele verden.
Vi ønsker at give dig den bedst mulige samleroplevelse. Derfor ser vi på dine tidligere køb og interesser på vores hjemmeside for at kunne præsentere relevante samlerobjekter, der matcher dine præferencer.
Din tilfredshed er vores højeste prioritet, og vi arbejder målrettet for at sikre, at din oplevelse hos os lever op til dine forventninger.
Læs venligst vores handelsbetingelser grundigt nedenfor.
Generelle oplysninger
Mønthuset Danmark A/S
Kirkebjerg Parkvej 9c, 1 sal tv.
2605 Brøndby
CVR-nr.: 27345077
Telefon: 77 30 20 10
Mail: kunde@monthuset.dk
Mønthuset Danmark er en del af Samlerhuset-koncernen
Mønthuset Danmark forbeholder sig retten til at godkende nye kunder. For at blive kunde skal følgende betingelser være opfyldt:
- Du må ikke allerede være registreret som aktivt medlem hos Mønthuset Danmark.
- Du skal være fri for tidligere inkassokrav hos Mønthuset Danmark.
- Du skal være fyldt 18 år og have fast bopæl i Danmark.
Generelle kundevilkår
2.1 Når du oplyser din e-mailadresse og/eller dit mobilnummer i forbindelse med, at du bliver kunde hos os, eller når du selv registrerer disse oplysninger på "Min side", giver du ikke automatisk samtykke til at modtage nyhedsbreve via e-mail eller opkald med produkter, nyheder, rabatkoder og tilbud fra Mønthuset Danmark. Ved din første bestilling har du dog mulighed for at give samtykke til at modtage nyhedsbreve eller opkald med spændende tilbud.
Hvis du senere ønsker at framelde dig nyhedsbreve via e-mail, kan du gøre det gennem afmeldingslinket i e-mailen. For at stoppe tilbud via telefon skal du kontakte vores kundeservice.
Bemærk, at du fortsat vil modtage beskeder om levering og ordrebekræftelser via sms.
Kundeservice
Har du brug for yderligere information, hjælp til en bestilling eller noget helt tredje, er du altid velkommen til at kontakte vores kundeservice på telefon: 77 30 20 10 eller via mail på kunde@monthuset.dk.
På vores hjemmeside kan du også finde svar på mange spørgsmål under 'Information'."
Betaling
Du kan vælge at betale via den faktura, der følger med dine leverancer. Betalingsfristen er 14 dage.
Påmindelsesafgift: Hvis du glemmer at betale din faktura inden forfaldsdatoen, pålægges en påmindelsesafgift på 100 kr.
Inkassoafgift: Hvis en betalingspåmindelse ikke betales til tiden, overgår sagen til inkasso, og der vil blive pålagt en inkassoafgift.
Du kan også vælge at betale med kort, Apple Pay eller MobilePay. Vi accepterer MasterCard og Visa/Dankort. Kortbetaling og kortinformation håndteres udelukkende af DIBS, og Mønthuset Danmark opbevarer ikke kortoplysninger. Alle priser er inkl. moms.
Ved betaling med kreditkort hæves beløbet først på din konto, når varen afsendes. Bemærk, at beløbet kan blive reserveret på din konto, afhængigt af din kortudsteders vilkår, indtil betalingen gennemføres.
Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.
Reservation af beløb
Hvis du betaler med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller din konto, indtil:
- Beløbet trækkes, når vi sender varen.
- Pengene frigives i henhold til aftale med din kortudsteder.
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
Fragt
Normalt modtager du dine produkter inden for 1-2 uger. I særlige tilfælde kan det dog tage op til 4 uger. Hvis et produkt skulle blive udsolgt, placeres din bestilling på vores venteliste og leveres, så snart produktet er på lager igen.
Vi leverer til adresser i Danmark (eksklusiv Grønland og Færøerne). Hvis din forsendelse er for stor til din postkasse eller postboks, vil pakken blive sendt til et udleveringssted nær dig, og du vil modtage en meddelelse om, hvor du kan hente den.
Vi sender som udgangspunkt produkterne med posten, helst som pakkeforsendelse. Ønsker du det, kan vi sende dig sporingsoplysninger, så du kan følge pakken undervejs, indtil den er fremme. Vores produkter sendes som regel med PostNord, men i særlige tilfælde kan vi vælge en anden leveringsmetode.
Vores standard fragtpris er 59 kr.
Fragtpriser:
• For produkter under 2.000 kr. - levering 59 kr. via PostNord.
• For produkter over 2.000 kr. – gratis fragt.
Fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, du modtager den sidste vare.
Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del. (gælder ikke abonnementer, for fortrydelse af abonnement se under abonnementsbetingelser)
Fortrydelsesretten indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan ringe til os på telefon: 77 30 20 10 eller sende en mail til kunde@monthuset.dk. Du kan også benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Hvis du nægter at modtage en pakke, vil den automatisk blive returneret til os. Ved nægtet modtagelse refunderes købsbeløbet, men vi forbeholder os retten til at fratrække de oprindelige leveringsomkostninger.
For at sikre en hurtig proces anbefaler vi, at du kontakter vores kundeservice, hvis du planlægger at nægte modtagelse af en pakke. Dette hjælper os med at behandle din refundering hurtigere.
Bemærk: Hvis du nægter modtagelse uden forudgående aftale, kan det forlænge behandlingstiden for din returnering. Det er dit ansvar som kunde at pakken kommer retur til os.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én samlet ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Returnering
Når du har informeret os om, at du ønsker at fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen retur. Du skal selv betale for returfragten, og du er ansvarlig for varen, hvis der opstår skader under transporten. Vi anbefaler, at du vedlægger en kopi af fakturaen ved returneringen.
Bemærk: Hvis du returnerer en vare uden forudgående aftale, kan det forlænge behandlingstiden af din returnering.
Varens stand ved returnering
Hvis varen har mistet værdi som følge af, anden brug end, hvad der er nødvendigt for at håndtere varen på forsvarligvis, kan du kun få en del af købsbeløbet refunderet. Refusionsbeløbet afhænger af varens handelsværdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun får fragtomkostningerne tilbage.
Eksempelvis kan en mønt eller medalje, der er blevet skadet på grund af forkert håndtering, have mistet værdi.
Emballage
Varen bedes returneres i den originale emballage. Vi anbefaler at du ikke returnerer varen i den medfølgende svarkuvert, da denne ikke giver tilstrækkelig beskyttelse og kun er beregnet til det medfølgende papirstilbud. Manglende original emballage kan medføre værdiforringelse af varen.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi et beløb, der svarer til værdiforringelsen.
Vi refunderer alle betalinger, vi har modtaget fra dig, inklusive leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger forbundet med valg af en anden leveringsform end vores billigste standardlevering). Refusionen sker senest 14 dage efter, at vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse, forudsat at vi også har modtaget varen retur eller dokumentation for, at den er returneret.
Betalingsmetoder:
- Hvis du har betalt med kreditkort, MobilePay eller ApplePay, tilbagefører vi pengene til den samme konto, pengene blev trukket fra.
- Hvis du har betalt via girokort, vil beløbet stå som et tilgodehavende på din konto. Hvis du har et udestående med os, vil det udestående beløb dog blive fratrukket, inden tilgodehavendet opgøres. Kontakt venligst vores kundeservice på kunde@monthuset.dk for at få tilgodehavendet udbetalt
Vi forbeholder os retten til at tilbageholde betalingen, indtil vi har modtaget varen retur eller dokumentation for returneringen.
Varen sendes til (Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen) :
Mønthuset Danmark
Kirkebjerg Parkvej 9C, 2605 Brøndby
Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, kan du vælge at få varen ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for "rimelig tid" efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter opdagelsen af fejlen, vil reklamationen altid blive betragtet som rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger.
Kontakt gerne vores kundeservice på kunde@monthuset.dk, inden du sender varen retur. Hvis reklamationen er berettiget, vil kundeservice sende dig en gratis returlabel, som du placerer direkte på forsendelsen, inden du sender den retur til os. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage.
Varen sendes til:
Mønthuset Danmark
Kirkebjerg Parkvej 9C
2605 Brøndby
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en grundig beskrivelse af problemet.
Klageadgang
Vi gør altid vores bedste for at sikre, at du er tilfreds med dit køb. Hvis du har en klage eller oplever problemer, er du meget velkommen til at kontakte Kundeservice på kunde@monthuset.dk. Vi arbejder engageret på at finde en løsning, der gør dig tilfreds.
Hvis vi mod forventning ikke når frem til en løsning, kan du sende en klage til:
Nævnenes Hus - www.naevneneshus.dk
Toldboden 2
8800 Viborg
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
Persondatapolitik
For at kunne drive vores virksomhed i overensstemmelse med ovenstående beskrivelse, er det nødvendigt at gemme og behandle persondata.
Formålet med dette er at kunne præsentere dig for et så relevant udvalg af samlerobjekter som muligt, samt at give dig den bedst mulige oplevelse som medlem hos os.
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, telefonnummer og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Mønthuset Danmark A/S og opbevares i fem år fra datoen for dit seneste køb, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på monthuset.dk er Mønthuset Danmark A/S.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I visse tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du anmoder om det. Dette kan f.eks. være, hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, de blev indsamlet til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata behandles i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: kunde@monthuset.dk.
Cookiehåndtering
Vi anbefaler, at du aktiverer cookiesporing i din webbrowser for at få det maksimale udbytte af dit besøg og medlemskab. En cookie er en lille tekstfil, der gemmes på din computer og indeholder information om, hvordan du bruger vores hjemmeside. Vi bruger sessionscookies til at håndtere navigationen mellem siderne og funktionerne i varekurven. Cookies gemmer historik, f.eks. hvad du har klikket på, og hvilke valg du har truffet, med henblik på at tilpasse og forbedre brugeroplevelsen. Derudover gemmes oplysninger som medlemsnummer, navn, e-mail, interesseprofilering af genre og dine tidligere køb, så vi kan tilpasse kommunikationen til dig. Disse data lagres i din browsers cookies og opdateres ved hvert besøg på vores hjemmeside. Nogle af disse cookiedata bruges til at forbedre vores medlemstjenester generelt, og kun når dataene er anonymiseret, således at de ikke kan relateres til dig som individuel bruger. Hvis du ikke har cookies aktiveret, vil hjemmesiden ikke fungere optimalt.
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
Mønthuset Danmark
Kirkebjerg Parkvej 9C
2605 Brøndby
kunde@monthuset.dk
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre brug af fortrydelsesretten i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
___________________________________________________________________________
Bestilt den: _______________________________
Modtaget den: _______________________________
Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________
Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________
Forbrugerens underskrift: _________________________________________
Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 28.11.2024
Abonnementsbetingelser
Generelle oplysninger
Mønthuset Danmark A/S
Kirkebjerg Parkvej 9c, 1 sal tv.
2605 Brøndby
CVR-nr.: 27345077
Telefon: 77 30 20 10
Mail: kunde@monthuset.dk
Abonnementer
Vores abonnementer er en enkel og bekvem måde at samle på! Du vælger selv det abonnement, du er interesseret i, og abonnerer kun så længe, du vil. Første levering får du til en introduktionspris, og herefter er prisen den originale pris, alt efter hvilket abonnement du vælger. Prisen på abonnementet fremgår altid på vores hjemmeside.
Betaling
Du kan vælge at betale via den faktura, der følger med dine leverancer. Du kan også betale med kort, Apple Pay eller MobilePay. Vi accepterer MasterCard og Visa/Dankort. Kortbetaling og kortoplysninger håndteres udelukkende af DIBS, og Mønthuset Danmark opbevarer ikke dine kortoplysninger. Alle priser inkluderer moms.
Du har 14 dages betalingsfrist.
Ved betaling med kreditkort hæver vi først beløbet på din konto, når varen afsendes. Bemærk, at beløbet, afhængigt af din kortudsteders vilkår, kan blive reserveret på din konto, indtil betalingen gennemføres.
Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.
Påmindelsesgebyr: Hvis du glemmer at betale din faktura inden forfaldsdatoen, pålægges et påmindelsesgebyr på 100 kr.
Inkassoafgift
Hvis du ikke betaler din regning til tiden, vil vi sende to betalingspåmindelser. Betales disse ikke inden for fristen, vil sagen blive overdraget til inkasso, hvilket medfører en ekstra inkassoafgift.
Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, bliver beløbet reserveret med det samme. Pengene forbliver reserveret på dit kort eller din konto, indtil:
- Beløbet trækkes, når vi sender varen.
- Beløbet frigives i henhold til aftalen med din kortudsteder.
For yderligere oplysninger om reglerne for dit specifikke kort, henvises der til din kortudsteder.
Levering
Vores forsendelser leveres med PostNord til en standardfragtpris på 59 kr., medmindre andet er angivet.
Vi leverer kun til adresser i Danmark (eksklusiv Grønland og Færøerne).
Produkterne sendes ca. én gang om måneden. Normalt modtager du din forsendelse inden for 1-2 uger. I særlige tilfælde kan leveringstiden være op til 4 uger. Hvis et produkt er udsolgt, vil din bestilling blive placeret på ventelisten og leveret, så snart produktet er på lager igen.
Bindingsperiode
Vi tilbyder abonnementer uden bindingsperiode, hvilket betyder, at du til enhver tid kan opsige din aftale uden yderligere forpligtelser.
I visse tilfælde kan et abonnementsprodukt blive afsendt, før vi har registreret din opsigelse. Hvis du modtager et produkt efter opsigelsen, kan du returnere det uden beregning. Kontakt blot vores kundeservice for at få en returlabel. Når du har modtaget returlabelen og returneret produktet, vil din regning blive annulleret uden ekstra krav.
Vi ønsker at gøre opsigelsesprocessen enkel og fleksibel, så du kun fortsætter dit abonnement, hvis det fortsat giver værdi for dig.
For yderligere information om returnering af varer, henviser vi til returafsnittet i vores handelsbetingelser.
Opsigelse
Hvis du ønsker at opsige dit abonnement, før du har modtaget hele samlingen, bedes du kontakte vores kundeservice.
Bemærk, at det kan ske, at et abonnementsprodukt bliver afsendt, inden vi har registreret din opsigelse. Skulle du modtage et produkt efter opsigelse, kan dette returneres uden omkostninger. Kontakt blot kundeservice for at få tilsendt en returlabel. Når du har modtaget returlabelen, kan du returnere produktet, og din regning vil blive annulleret uden yderligere forpligtelser. Vi ønsker at gøre det nemt og fleksibelt for dig at opsige, så du kun beholder abonnementet, hvis det fortsat giver værdi.
Ønsker du at returnere en vare, bedes du se returafsnittet under vores handelsbetingelser.
Ændring eller Udsættelse af Forsendelse:
Du har mulighed for at ændre forsendelsesintervallet eller udsætte en forsendelse.
Kontakt os venligst på:
- Telefon: 77 30 20 10
- Mail: kunde@monthuset.dk
- Kontaktformularen under Kontakt på vores hjemmeside.
Fortrydelsesret
Når du køber et abonnement, har du 14 dages fortrydelsesret fra den dag, du modtager din første levering. Reglerne for fortrydelse kan du finde i handelsbetingelserne under afsnittet Fortrydelsesret.
Tilbagebetaling
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi et beløb, der svarer til værdiforringelsen.
Vi refunderer alle betalinger, vi har modtaget fra dig, inklusive leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger forbundet med valg af en anden leveringsform end vores billigste standardlevering). Refusionen sker senest 14 dage efter, at vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse, forudsat at vi også har modtaget varen retur eller dokumentation for, at den er returneret.
Betalingsmetoder:
- Hvis du har betalt med kreditkort, MobilePay eller ApplePay, tilbagefører vi pengene til den samme konto, pengene blev trukket fra.
- Hvis du har betalt via girokort, vil beløbet stå som et tilgodehavende på din konto. Kontakt venligst vores kundeservice på kunde@monthuset.dk for at få pengene udbetalt.
Vi forbeholder os retten til at tilbageholde betalingen, indtil vi har modtaget varen retur eller dokumentation for returneringen.
Hvis der er noget galt med abonnementet
Hvis du oplever problemer med dit abonnement eller ikke er tilfreds, er du velkommen til at kontakte os på kunde@monthuset.dk. Vi vil gøre vores bedste for at hjælpe dig.
Bemærk, at købelovens regler om mangler ikke gælder for abonnementer. Om du har 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, afhænger af, hvad der leveres som en del af din abonnementsaftale.
Levering af varer
Du har 24 måneders reklamationsret ved levering af varer. Inden du sender varen tilbage, skal du kontakte os.
Hvis reklamationen er berettiget, har du mulighed for at få varen ombyttet, få pengene tilbage eller få et afslag i prisen, alt efter den konkrete situation.
Reklamationen skal ske inden for "rimelig tid" efter, at du har opdaget fejlen. Reklamationer indgivet inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, betragtes altid som rettidige.
Kortbetaling
Du kan til enhver tid tilbagekalde din tilladelse til kortbetaling.
Desuden kan du gøre indsigelse mod uautoriserede debiteringer hos din kortudbyder, senest 8 uger efter debiteringen, medmindre din aftale med kortudbyderen angiver andet.
Klageadgang
Vi gør altid vores bedste for at sikre, at du er tilfreds med dit køb. Hvis du har en klage eller oplever problemer, er du meget velkommen til at kontakte Kundeservice på kunde@monthuset.dk. Vi arbejder engageret på at finde en løsning, der gør dig tilfreds.
Hvis vi mod forventning ikke når frem til en løsning, kan du sende en klage til:
Nævnenes Hus - www.naevneneshus.dk
Toldboden 2
8800 Viborg
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr